Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015


Διαθήκης ἀποσπάσματα
«Ά) Ἀποθνήσκων τέκνον γνήσιον τῆς Ἀνατολικῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ ἐντέλλομαι τούς ἀγαπητούς μου υἱούς, ἐμὰ τέκνα, ἵνα διατελῶσι πιστά καί ἀφωσιωμένα εἰς τήν πάτριον αὐτῶν θρησκείαν, παραγγέλλω ἑπομένως αὐτῶν ἵνα ἀκριβῶς ἐκπληρώσωσι τά χριστιανικά καθήκοντά των καί διαφυλάττουν ἄμεμπτα τά χριστιανικά ἔθιμα τῆς Πατρίδος. Συνιστῶ δέ ἐνθέρμως πρό παντός ἄλλου τήν ἐλεημοσύνην… παραγγέλλω εἰς τά τέκνα μου νά βοηθῶσι τούς πτωχούς, παραδειγματιζόμενα ἀπό τούς γονεῖς αὐτῶν.
Β) Ἐντέλλομαι… ν’ ἀφοσιωθῶσιν εἰς τήν δικαίωσιν τῆς Πατρίδος, ἀπωθοῦντες τάς ἐγωϊστικάς ἰδέας τοῦ συμφέροντος καί τοῦ ἀτομισμοῦ…
…Ἄς ἔχωσιν ὑπ’ ὄψιν τό συμφέρον τῆς Πατρίδος, ὄντες ἤπιοι πρός τούς ἀντιθέτους καί ἀμνησίκακοι, διότι ἡ μνησικακία ἁρμόζει μόνον εἰς τά θηρία…
Δ) Παραγγέλλω τούς υἱούς μου νά ὁδηγήσουν τόν εἰσέτι ἄγαμον ἀδελφόν των, Στέφανον, νά συζευχθῆ μετά Ἑλληνίδος Ὀρθοδόξου…
ΣΤ) Παρακαλῶ τήν σύζυγόν μου, καί μετά τόν θάνατον αὐτῆς, τά τέκνα μου, νά τελοῦν τά ἐτήσια μνημόσυνα κατά τά ἔθιμα τῆς Πατρίδος…
Ζ) Συνιστῶ εἰς τά τέκνα μου νά ἀποφεύγουσι τήν σπατάλην καί τήν φιλαργυρίαν, διότι ἀμφότερα τά ἐλαττώματα αὐτά εἶναι μισητά».

Ἀντώνιος Ξανθουδίδης (1819-1896), Κρητικός ὁπλαρχηγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου